maandag 13 januari 2020

De Nine Patch Parade Sew Along begint bijna: meld je nu aan!


De Nine Patch Parade Sew Along begint bijna: meld je nu aan!

Ik hoop dat jullie allemaal fijne feestdagen hebben gehad, en tijd hebben gehad om bij te tanken. We beginnen een nieuw decennium, en ik hoop dat dit eerste jaar daarvan voor iedereen een gelukkig, gezond en creatief jaar zal zijn. Ik vond het heerlijk om tijd te maken voor dingen waar ik lang niet aan toe was gekomen, zoals bakken. Een heerlijke Dundee cake helpt je wel door de vakantie heen :-). 


1 februari beginnen we!

De start van de Nine Patch Sew Along komt dichterbij: 1 februari is het zo ver! Wat is er zo leuk aan deze Sew Along? Ik vind het altijd inspirerend om met veel quiltsters/quilters over de hele wereld aan dezelfde projecten te werken en te zien hoe iedereen er haar/zijn eigen draai aan geeft. En deze Sew Along geeft je veel vrijheid in projecten: niet per se één grote quilt, maar 6 verschillende kleinere projecten naar eigen keuze. En in die 6 maanden is er voor zowel beginners als voor gevorderde quiltsters/quilters veel te leren en te ontdekken.

In alle projecten staat de Nine Patch centraal, vaak in combinatie met andere patronen. Ik heb nog even gespeeld met de nieuwe Nine Patch linialen: de 2 inch Nine Patch past prachtig in de vierkantjes van de 6 inch Nine Patch:




De Sew Along wordt georganiseerd door Marti Michell, samen met Gnome Angel, de internet naam van Angie Wilson, een Australische quiltster. Ook zij is geraakt door de bosbranden in Australië, en was de afgelopen tijd gaan logeren bij haar ouders in het noorden. Ze is van plan om deze week weer terug te gaan naar haar huis, en heeft aangekondigd dat de Nine Patch Sew Along gewoon doorgaat. Ook in Nederland voelen veel mensen zich betrokken bij de rampzalige gevolgen voor mens, dier en milieu in Australië.  Er worden verschillende soorten acties ondernomen in Nederland om Australië te steunen. Ik heb gekozen voor een donatie aan het Rode Kruis in NL, dat  gironummer 5125  heeft geopend voor donaties voor Australië.  

Wat heb je nodig om mee te doen aan de Sew Along?
  1.  Meld je aan voor de nieuwsbrief van Gnome Angel (dan krijg je wekelijkse instructies en reminders) en voor haar Facebook groep om uit te wisselen met andere deelnemers over de hele wereld. Alle info vind je in haar blog.
  2. Bestel de starterset, met daarin 2 Nine Patch linialen (de 3 inch en de 4 inch) en de 6 patronen van de Sew Along. De set kost € 35,75 en er komt € 4,50 verzendkosten bij.  Bestel je set nu als je mee wilt doen, dan weet je zeker dat je hem op tijd in huis hebt! Ik heb er al een heleboel verstuurd, en ik heb er nog een aantal in voorraad. Als je deze week bestelt, zorg ik ervoor dat je ze voor 1 februari in huis hebt. Maar ook na 1 februari kun je natuurlijk je nog aanmelden. 







BONUS

Als bonus krijg je van mij iedere maand de Nederlandse vertaling van het patroon, en de eerste maand ook de vertaling van de algemene instructies voor de nieuwe Nine Patch linialen Ik begin nu als een haas met het vertalen! Ik houd je natuurlijk ook op de hoogte van de stappen in de Sew Along via een nieuwsbrief voor de deelnemers.

En ik zal iedere laatste vrijdag van de maand, van 11 – 13 u., in het Minewood Quilting Café in Houten een demo geven van het patroon. Daar ben je van harte welkom om je gemaakte project te laten zien of, als je hem nog niet (helemaal) af hebt, vragen te stellen. En we kijken vooruit naar het patroon van de volgende maand. De eerste keer is vrijdag 31 januari 2020.

Vakantiesluiting Minewood Quilting

Ik ben de week van 18 tot en met 25 januari met vakantie, en in die week is de winkel gesloten. Als je je deze week aanmeldt, stuur ik je de starterset toe. Als de voorraad op is, bestel ik ze bij en zijn ze na mijn vakantie weer beschikbaar.

Meld je snel aan, dan heb je je materiaal op tijd binnen en ben je klaar voor de start.

Happy Quilting!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten